piątek, 2 stycznia 2015

Samookaleczanie

Dzień dobry/dobry wieczór :)
W pierwszej kolejności baaaardzo chcę podziękować za to jak pozytywnie odbieracie mojego bloga. To na serio coś cudownego i jestem bardzo wdzięczna ♥

Wiem, że bardzo dużo osób w Polsce ma problem z cięciem się i ogólnym sprawianiem sobie bólu. Sama też przez to przechodziłam i mogłabym powiedzieć, że nadal przechodzę, bo kiedy kończysz z uzależnieniem tak naprawdę walczysz cały czas.
Zaczęłam w wieku 12 lat, po śmierci mojego taty. Większość blizn powoli schodzi, ale moje uda ciągle wyglądają, jakby ktoś w nie tasakiem rąbał.
Przyznam się, że moja "bitwa" z self-harmem jest najcięższą jaką kiedykolwiek podjęłam i pewnie dla wielu z Was też będzie. Musicie jednak wiedzieć, że jest warto.
To cholernie smutne, że niektórzy z Was myślą o sobie jak o nic nie wartej istocie. To mnie na serio boli.
Nie jesteście piękne/przystojni? G... prawda. Każdy ma swoją własną definicję piękna i to jest nieuniknione. Dla jednych będziesz ideałem, Aniołem. Ktoś pokocha Cię za Twój uśmiech, za Twój śmiech, za to jaką minę robisz kiedy kichasz, za to jak śmiesznie Twoje włosy skaczą kiedy biegniesz. Dla drugich ktoś inny będzie piękny. Nie ma osób idealnych.
Nawet jeśli mówisz, że jesteś sam/a to nie jesteś. Jestem tu ja, jest bardzo dużo osób, nawet w internecie, które z Wami porozmawiają. Najlepszych przyjaciół, którzy na serio wiele wnieśli do mojego życia, poznałam właśnie na twitterze. Właśnie tam po raz pierwszy odważyłam się powiedzieć o moich problemach. Na początku się bałam, ale napisało do mnie kilka osób, które miały to samo i wszyscy starali się pomóc.
Nie bójcie się o tym rozmawiać.
Są różne sposoby jak kończyć z samookaleczaniem i postanowiłam, że wypiszę te, które ja wypróbowałam.

Za każdym razem kiedy miałam ochotę się skrzywdzić robiłam sobie herbatę. Ulubiona herbata kiedy jest się smutnym? Idealny pomysł.
Kończyło się na tym, że wypijałam do 10 kubków herbaty dziennie, ale pomagało.

Ulubieni wykonawcy/ulubione zespoły/wesołe piosenki też są świetnym pomysłem. Wiem, że podczas "doła" najlepiej słucha się smutnych kawałków, ale to pogarsza sprawę. Muzyka jest lekarstwem na wszystko, ale trzeba wiedzieć jak ją stosować.

Kolejną z rzeczy, którą także wypróbowałam była "Metoda 5 dni". Polega to na tym, że na początku staramy się wytrzymać 5 dni bez krzywdzenia się, kiedy mi się udawało dodawałam kolejne 5 i tak dalej i tak dalej. Kiedy miałam jakąś chwilę słabości i zrobiłam sami-wiecie-co zaczynałam od początku. Moim zdaniem jest to jedna z lepszych metod i bardzo mi pomogła.

Małe przyjemności. Dla jednych małą przyjemnością będzie książka i mleczna czekolada, dla innych ulubiony serial, a dla jeszcze innych festiwal muzyczny. Chodzi o to żeby robić coś co sprawia, że  się uśmiechamy. Życie ma swoje złe strony, ale trzeba skupiać się na tych najlepszych.

Jeśli to czytasz to znaczy, że mamy rok 2015, a Ty ciągle tu jesteś. I uważasz, że nie jesteś silny/a? Są osoby, które nie miały tyle siły co Ty i ich książka się zakończyła. Ty masz szansę pisać nowe strony, nowe rozdziały i nie zmarnuj tego.
Nie każdy dzień jest piękny
Nie każdy miesiąc jest niesamowity
Nie każdy rok jest udany
Ale pamiętaj, Bóg nie wpakuje Cię w coś z czego nie dasz rady wyjść.

Więc proszę, weź do ręki mazak, narysuj na swoim nadgarstku uśmiechniętego motylka i nazwij go imieniem osoby, dla której warto jest żyć. Obojętnie czy to ktoś z rodziny, przyjaciół czy któryś idol. Kiedy będziesz smutna/y po prostu na niego spójrz i się uśmiechnij.

Bardzo przepraszam, że się tak rozpisałam i że tyle mi to zajęło, ale to bardzo głęboki temat i chciałam żeby wszystko było napisane mądrze i od serca :)
Dziękuję za przeczytanie i byłabym bardzo wdzięczna gdybyście napisali mi w komentarzach o czym chcecie następnego posta :) xx

"Vouloir, c'est pouvoir"

"To want is to be able"

"Chcieć znaczy móc"

4 komentarze:

  1. Bardzo podoba mi się napisanie 'sami-wiecie-co'. Troszeczkę kojarzy mi się z Harrym Potterem, który BAM też może być odskocznią ! Naprawdę cieszę się, że o tym piszesz, bo pomagasz sobie i innym. Ja zaproponowałabym problemy z odżywianiem na następny raz.x

    OdpowiedzUsuń
  2. Jesteś kochana, myślę, że pomożesz wielu.

    OdpowiedzUsuń
  3. 58 year-old Systems Administrator II Aarika Murphy, hailing from Camrose enjoys watching movies like "Time That Remains, The" and Macrame. Took a trip to Al Qal'a of Beni Hammad and drives a DeVille. moj blog

    OdpowiedzUsuń